Sunday, July 31, 2005

01.07.2005




Sedar tak sedar dah setahun lebih dah berada dalam period 'out of study', konon-kononnya nak kumpul duit sikit untuk sambung Master. Entahlah boleh ke tak nak sambung Master kat sini. Hajat di hati setinggi langit tapi bila cermin ke diri ... emmm ... tapi doakanlah agar semua urusan dipermudahkan Ilahi. Ada juga percubaan untuk memohon sumbangan dana dari beberapa badan dan individu tapi buat masa ini tak dapat lagi hitam putih. Ala kullihal hidup mesti diteruskan dengan penuh keazaman.

1hb Julai yang lalu, alhamdulillah segala pertanyaan yang timbul selama ini akhirnya terjawab juga. Di dalam hati penuh rasa lega dan syukur melihat hasil penantian selama ini. Tapi masih tertanya-tanya bagaimanakah nasib adik-adik yang menyusul selepas daripada ini. Buat adik-adik, perjuangan mestilah diteruskan insya-Allah peluang pada masa akan datang hanya Tuhan yang tahu.

Kalau dulu, ada usaha untuk menyekat pelajar SAR untuk menyambung pengajian ke Timur Tengah tapi alhamdulillah Tuhan buka jalan untuk cahaya Islam ini tersebar sehinggalah tercampaknya sekelompok manusia di bumi Eropah dan Barat ini. Walaupun pelbagai ujian mendatang tapi akhirnya tiada siapa dapat menentang takdir Rabbul Izzati. At least terpampang juga di dalam harakahdaily... Pelajar SAR (sekolah agama rakyat) boleh buktikan kejayaan.Insya-Allah kalau tiada aral melintang, bulan September ini ada kursus persediaan pengajian Master selama sebulan di University of Wales, Lampeter dan bulan Oktober insya-Allah akan balik ke Malaysia samada for good atau sementara semua itu hanya Allah yang tahu. Kalau ada rezeki bulan December akan datang balik ke UK dan bulan Januari pengajian akan bermula.

Buat sahabat semua, doakanlah untuk diri ini sebanyak yang mungkin manalah tahu kalau-kalau ada Uwais al Qarni di kalangan sahabat-sahabat sekalian.

No comments: