Saturday, January 14, 2006

14.01.2006

Hari ini dah masuk 14hb dah dan diri ini masih lagi berada di tanahair dengan pelbagai tanggungjawab yang masih belum dapat disempurnakan. Pengajian yang masih entah tak tahu di mana permulaan serta penghujungnya, perniagaan yang alhamduliLlah bertambah maju tapi timbul pula suatu masalah yang memang dah diduga ... siapakah yang boleh diamanahkan untuk 'take over' buat sementara waktu, hutang-hutang yang perlu dilangsaikan sebelum nyawa sampai ke halkum dan pelbagai tanggungjawab lain samada sebagai seorang anak, suami, saudara dll.

Sepatutnya 1hb yang lepas bersempena dengan hari pertama dalam tahun baru pengajian MA di Lampeter bermula tapi almaklumlah bukannya semua mimpi dan cita-cita itu mampu menjadi sebuah realiti. InsyaaLlah tiada aral melintang tak di sana di sini pun ada peluang untuk menyambung pengajian.

Setelah sekian lama menyepi dari dunia pengajian, terasa juga rindu dengan suasana serta kenangan-kenangan suatu ketika dahulu semasa bergelar seorang pelajar. Namun begitulah putaran hidup manusia, ketika saat itu datang ianya dipersiakan begitu sahaja dan tidak dimanfaatkan dengan sepenuhnya. Akhirnya bila saat itu berlalu barulah menyesal dan mengharapkan saat itu kembali. Bukankah Tuhan telahpun banyak mengungkapkan cerita golongan-golongan yang menyesal di hari kebangkitan ... As Sajdah 13, An Naba' 40

Cukup dulu kot untuk malam ini ada lagi nak tulis tapi masa tak mengizinkan ...

Ilal Liqaa' ...

No comments: